باشگاه مدیران آینده

Next Managers Club for Iranian Students

باشگاه مدیران آینده

Next Managers Club for Iranian Students

باشگاه مدیران آینده
پیوندها

دیوید مَک کِلِه لَند

جمعه, ۲۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۱ ق.ظ

سلام

بذارید ابتدا تصویر این روانشناس آمریکایی را با هم ببینیم(منبع تصویر:گوگل)

 دیوید مک‌کللند

(David McClelland)‏

او یک نظریه پرداز روانشناسی آمریکایی بود. نظریه نیازهای او شناخته شده می باشد. مک‌کللند به خاطر نظریهٔ بهبود انگیزش از اعتبار خاصی برخوردار است.(ویکی پدیا)

گفتیم وی نظریه ی نیازهای سه گانه را برای درک انگیزه‎های افراد در محیط سازمانی مطرح کرد.نیازهای سه‎گانه‎ی مک کللند عبارت است از؛‎‎‎‎

  1. نیاز به کسب قدرت
  2. نیاز به کسب موفقیت
  3.  و نیاز به ایجاد ارتباط با دیگران.

 مک کللند و آتکینسون معتقدند که مقدار انگیزش و تلاش تا زمانی که احتمال موفقیت 50% باشد افزایش می یابد و پس از آن سیر نزولی دارد.

***

بچه ها می دونید من از آقای مک کللند چه نکته ای را همیشه در ذهنم نگه می دارم؟

نکته ی جالب برای من اینه که ایشان "پول" را عامل اصلی در دادن انگیزه به کارمندان برای خوب کارکردن نمی دونه!!

واقعا هم راست میگه.من سازمان ها و گروه هایی را دیده ام که کارمندان آن ها با دستمزدهای نه چندان زیاد و حتی رایگان ولی با جان و دل کار می کنند.زیرا مدیران آن سازمان ها بجای پول،انگیزه های دیگری را به کارکنان خود داده اند.

دوستی دارم که بهترین معلم تهران در آموزش کامپیوتر است.او قبلا در یک مدرسه غیردولتی کار می کرد که نسبت به خیلی از مدارس کشور دستمزدهای خوبی می داد تا بتواند بهترین نیروها را جمع کند. ولی در نگه داشتن کارکنان مستعد خود بسیار ناتوان بود.

سوال: به نظر شما طبق نظریه ی آقای مک کللند،چرا دوست من دیگر تمایلی ندارد که در آن مدرسه کار کند؟

۹۴/۰۷/۲۴
باشگاه مدیران آینده

نظرات  (۱)

۲۴ مهر ۹۴ ، ۱۳:۴۲ Amirvala mahmoudi
آقای مزینی من امیر والا محمودی هستم کلاس شهید چمران و اسمم در لیست کلاسی شهید چمران نیست برای کنفرانس نیست .

با تشکر
پاسخ:
سلام پسرم
اشکالی نداره
شما برای اینکه نمره ی کنفرانس را بگیرید، کافیست یه موضوع از صفحه ی "پژوهش" که در بالای این وبلاگ درج شده (برنامه ریزی، مثبت اندیشی و....) انتخاب کنید و کنفرانس بدهید.
یاعلی

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.