باشگاه مدیران آینده

Next Managers Club for Iranian Students

باشگاه مدیران آینده

Next Managers Club for Iranian Students

باشگاه مدیران آینده
پیوندها

داستان موفقیت: داری شوخی می کنی؟!

پنجشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۳۵ ب.ظ

سلام.قبل از اینکه داستان "داری شوخی می کنی؟!" را بگم خدمتتنون،بیایید با صاحب این تصویر بیشتر آشنا بشیم (از: ویکی پدیا)

 توماس جان واتسون متولد  ۱۷ فوریه ۱۸۷۴ (میلادی)  مدیر عاملِ شرکتِ آی‌بی‌ام بود.

می دانیم شرکت ماشین آلات بین‌المللی کسب و کار یا آی‌بی‌ام (به انگلیسی:

International Business Machines Corporation - IBM)‏

یک شرکت آمریکایی چندملیتی فناوری است که در نیویورک قرار دارد. این شرکت تولید کننده و فروشنده نرم‌افزار و سخت افزار، ارائه دهنده خدماتی چون زیرساخت٬ میزبانی وب٬ فناوری نانو و رایانه بزرگ است.

بنیانگذار IBM توانست در دورانِ مدیریتِ خود (از ۱۹۱۴ تا ۱۹۵۶)، این شرکت را به یک قدرتِ بین‌المللی تبدیل کند. واتسون، با بهینه کردنِ سامانه‌ی مدیریتیِ شرکتِ آی‌بی‌ام، آن را به یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها در عرصه‌ی فروشِ محصول‌ها تبدیل کرد. او یکی از ثروتمندترین شخص‌هایِ دورانِ خود محسوب می‌شد و در سالِ ۱۹۵۶ زمانی که در می‌گذشت، به عنوانِ بزرگترین فروشنده‌ی دوران‌ خود نامیده شد.

***

داری شوخی می کنی؟!

برایان تریسی در کتاب 21 راز موفقیت در شرایط حساس (ا.حسینی-انتشارات راشین) داستان جالبی را با عنوان همه اشتباه می کنند از او نقل کرده است:

می گویند اویکی از معاون های جوان شرکت که ده میلیون دلار هزینه یک خط تولید جدید کرده بود و این خط تولید موفق از آب در نیامده بود را به دفترش احضار کرد.

این معاون جوان به دفتر واتسون می آید و بلافاصله می گوید: می دونم که می خواهید منو به خاطر هدر دادن این همه پول اخراج کنین! فقط می خواهم بدونید که متاسفم و بی هیچ دردسری شرکت رو ترک می کنم.

واتسون با این جمله ی معروف به او جواب می دهد: اخراجت کنم؟ داری شوخی می کنی؟! تازه 10 میلیون دلار خرج آموزشت کردم.حالا بیا بشینیم در مورد پروژه ی بعدی تو صحبت کنیم...

۹۴/۰۷/۰۲
باشگاه مدیران آینده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.